מצאו אותנו

עקבו אחרינו:

Facebook Instagram Website

מארי רוזל: 6 טיפים לאספנים מתחילים

תמיד רצית לרכוש אמנות ולא ידעת מהיכן להתחיל? מארי רוזל, האוצרת הראשית של אוסף האמנות של UBS חולקת 6 טיפים לאספנים חדשים.

בטרם יצא ספרה – ‘The Art Collector’s Handbook: The Definitive Guide to Acquiring and Owning Art.‘, העניקה לנו רוזל טיפים על איך להתחיל אוסף אמנות. רוזל הצטרפה גם לפרק בסדרה של המגזין מונוקול – The Bulletin with UBS בו דיברה לעומקם של דברים – הספר, עבודתה, ואספנות בימינו.

הטיפ הראשון של רוזל – חיקרו פלטפורמות אונליין:

'ראינו מעבר מוחלט לפלטפורמות אונליין כתוצאה ממשבר הקורונה, שהביא עמו גם עליה מבורכת בשקיפות לגבי מחירים, ושיפורים טכנולוגיים שנדרשו זה מכבר', אומרת רוזל. היא מציינת את חדרי הצפייה אונליין של יריד ארט באזל, המאגדים למעלה מ-4,000 עבודות אמנות, המוצגות ע"י 282 מהגלריות המובילות בעולם, כדוגמא נהדרת לכך. פלטפורמות שכאלה מציעות הזדמנויות ללמוד ויכולות להוות סף כניסה נפלא לאספנים מתחילים. סרטונים קצרים המוצעים ע"י סוחרי האמנות מאפשרים לרוכשים פוטנציאלים לקבל הערכה לגבי מידות העבודות, ופרטיהן, כגון משיכות מכחול ומסגור.

בכל מקום אחר, כאשר שוקלים לרכוש עבודת אמנות מפלטפורמה אונליין או דימוי בודד, יש לבקש סרטון וידיאו של העבודה, אם היא אינה מוכרת לך. עם יותר ויותר זיופים הצצים ברחבי הרשת, על אספנים לשקול לרכוש עבודות רק מסוחרים אמינים.

לקריאת המאמר המלא ולהאזנה לפודקאסט כאן.

תפריט נגישות